Vårt mål är att informera, underhålla och engagera dina patienter och ge en kortare upplevd väntetid.

Med hjälp av vårt webbverktyg eller genom att kontakta vår support kan ni enkelt publicera och administrera egen patientinformation.

Kundlogin

Så här enkelt skaffar du väntrums-TV

Möte

Vi tittar på den bästa lösningen för just er mottagning. Tillsammans diskuterar vi era behov, var ska skärmen eller skärmarna sitta för bästa upplevelse. Vilken storlek ska skärmarna ha. Hur vill ni sköta informationen - ska vi sköta de åt er eller vill ni styra innehåll själva? Vi guidar er för en lyckad lösning. Vi har erfarenhet av över 2 000 installationer i väntrummen över en tidsperiod på mer än 10 år.

Installation

Vår installatör kontaktar er och bokar tid för installation. Kanalen startat direkt och vi kan hjälpa er med innehåll som ni vill kommunicera till era patienter. Vi utbildar er personal så att de personer ni vill ska kunna lägga in innehåll själva. Vi ställer in allt så ingen behöver röra några knappar - allt är automatiskt och styrs digitalt.

Sändning

Vi håller er i handen och ser till att innehåll är anpassat till ert väntrum och den kommunikation ni vill ha. Vår erfarenhet och vad kundundersökningar visar är att underhållning, väder, nyheter med mera ska blandas upp med er mottagnings information för att era patienter ska titta på skärmarna och ta till sig av informationen.

Vad säger våra kunder?

Förutom att varje enskild mottagning kan publicera lokal information på lättredigerade capiomallar kan vi från centralt håll bygga Capios varumärke på hela nätet. Detta är en flexibel och bra kanal för att få ut information om verksamheten, t.ex. vaccinationer, råd, väntetider etc. I många fall kan vi ersätta affischer och annan information som sitter på väggarna. Patientens uppmärksamhet bibehålls genom att blanda upp informationen med övrig underhållning såsom nyheter, sport och väder.

Vi har ett mycket stort behov av att effektivt nå ut med information från såväl centralt som lokalt håll till våra patienter utan att denna försvinner i mängden av dagens stora informationsflöde. Väntrums-TV är ett effektivt sätt att nå fram med informationen så att patienterna tar till sig den. Som jag ser det är hemligheten att informationen blandas upp med ett varierat flöde av underhållning i kanalen.

Vi har tidigare arbetat med väntrums-TV i en mindre skala och då diskuterat att vi ville lyfta detta ytterligare en nivå. Så i samband med vårt varumärkesarbete och att vi på Aleris byter utseende nu under 2014 föll det sig naturligt att ta steget fullt ut och kommunicera vår nya identitet, förtydliga vad vi står för samt att förbättra upplevelsen av besöket med hjälp av skärmar i väntrummen på alla våra sjukhus, vårdcentraler, röntgen och laboratorium. Varumärkesarbetet har gjorts i samarbete med Åkestam & Holst samt Bold, därefter har Visual Art tagit fram ett lämpligt format för att skapa en Aleris TV-kanal som vi nu lanserat genom Nordisk Väntrums-TV.

Vi har ett mycket stort behov av att effektivt nå ut med information från såväl centralt som lokalt håll till våra patienter utan att denna försvinner i mängden av dagens stora informationsflöde. Väntrums-TV är ett effektivt sätt att nå fram med informationen så att patienterna tar till sig den. Som jag ser det är hemligheten att informationen blandas upp med ett varierat flöde av underhållning i kanalen.

Anna Liljeberg

Marknadschef, Capio Närsjukvård AB

Peter Tilly

f.d. Primärvårdschef i Västmanland

Cecilia Kadar

Marknadschef Specialistvård Aleris AB

Peter Tilly

f.d. Primärvårdschef i Västmanland

Vill du få nyheter om framtidens hälsa och vård?

Få kostnadsfritt nyhetsbrev kring digital hälsa såsom trender, forskning och investeringar.