Söker du kapital?

"Curus var en av de första Investerarna i Mindler. Att få tillgång till deras breda nätverk med olika kompetens, samt möjligheten att synas i annonskanaler som bidrog till att bygga en stark trovärdighet på en vårdmarknad där seriositet och trovärdighet betyder allt, hjälpte Mindler att snabbt nå en ledande position som Sveriges största digitala vårdgivare inom psykisk ohälsa." Rickard Lagerqvist, CEO, Co-founder Mindler

För den som vill bygga marknadsledande bolag inom digital hälsa

Med specialistkunskap och nätverk samt erfarenhet att bygga framgångsrika bolag inom digital hälsa vill Curus träffa entreprenörer som vill bygga marknadsledande bolag inom området. Vi har viljan och möjligheten att vara långsiktiga i våra investeringar. Vi tittar gärna på bolag som riktar sig såväl till enskilda individer (B2C) som till professionen (B2B), huvudsaken är att det handlar om digitala tjänster som har en internationell potential.

Möjligheter till kapital och media

Curus dotterbolag Add Health Media gör det möjligt att vi kan investera med både kapital och stödja er i marknadsföringen. Varumärkena Doktorn.com och PraktiskMedicin.se är ledande inom medier riktade till patienter och vårdpersonal, men vi stöttar även med räckvidd inom andra breda medier.

Förverkliga din vision tillsammans med oss

Vi förvärvar också lönsamma bolag inom hälsa och vård som har synergier med oss i Curus. Vill du att ditt bolag ska nå din vision snabbare så kan vi göra det tillsammans. Våra helägda bolag och våra tillväxtbolag inom digital hälsa skapar spännande möjligheter för synergier mellan bolagen, nya kontaktytor och intressanta diskussioner. Curus ger tillgång till alla våra portföljbolag och ett unikt kontaktnät inom digital hälsa.

Curus hjälper tillväxtbolag inom digital hälsa bevisa sin affärsidé

Vi har arbetet med kommunikation inom hälsa och medicin i 20 år. Med de största mediekanalerna i Norden inom hälsa och medicin samt stor kunskap och ett brett kontaktnät inom området kan Curus hjälpa tillväxtbolag att växa. Curus investeringsstrategi är att gå in tidigt och hjälpa bolagen med finansiering, media, kontakter, kunskap och att hitta fler investerare för fortsatt tillväxt. Ser vi att det finns potential i bolagen fortsätter vi investera på lång sikt.

Vad säger Start ups om Curus?

Curus var en av de första Investerarna i Mindler. Att få tillgång till deras breda nätverk med olika kompetens, samt möjligheten att synas i annonskanaler som bidrog till att bygga en stark trovärdighet på en vårdmarknad där seriositet och trovärdighet betyder allt, hjälpte Mindler att snabbt nå en ledande position som Sveriges största digitala vårdgivare inom psykisk ohälsa.

Curus förstod vår affärsidé och att den skulle revolutionera vården. De var en av våra första investerare och vi har haft stor hjälp med råd kring fortsatta investeringar samt omvärldsbevakning inom e-hälsoområdet.

Vår första investering var från Curus. Som driven entreprenör så har Curus varit mycket viktig för Curoflow och min egen utveckling. Media, kontakter, råd och stöttning och mycket annat har varit oerhört skönt att få när man arbetar dygnet runt med att förverkliga framtidens sjukvård.

FindOut har mycket att tacka Curus för. De har varit operativa med att ta in anställda, stöttat med finanser, hittat nya smarta investerare samt att deras marknadsföring har ökat försäljningen med 48% på företagets celiakitest som är en mogen produkt sedan 10 år tillbaka.

Rickard Lagerqvist

CEO, Co-founder Mindler AB

Magnus Liungman

Grundare, Doctrin och NudgeLabs

Alexander Knezevic

Grundare, Curoflow

Denise Luxenburg Stuifbergen

VD, FindOut Diagnostic

Vad säger andra investerare om Curus?

Jag har investerat i tre bolag tillsammans med Curus. Tack vare sin långa erfarenhet inom Hälso- och Lifescienceområdet har Curus en bred och djup förståelse för de förutsättningar entreprenörer i tidiga start ups möter. I de bolag där jag investerat med Curus, har de bidragit med relevanta kontakter och kunskap - framförallt har de varit ett viktigt stöd kring frågor rörande vilken typ av marknadsföring som konverterar. Att Curus finns med på investerarsidan fungerar för mig som en kvalitetsstämpel.

Nordic Mountain har investerat tillsammans med Curus i Colivia. Vi uppskattar att Curus är engagerade och stöttar med kunskap, kapital och kontakter, men också hjälper till operativt när så behövs. Vi skulle gärna gå in i fler bolag tillsammans med Curus.

Vi behöver fler investerare såsom Curus som fokuserar på att investera tidigt och aktivt hjälpa start ups inom e-hälsa med expertkunskap samt kontakter inom vård och hälsa. Det är avgörande för oss att bolagen är förberedda för att snabbt skala sin tjänst internationellt. Mindler är ett bra exempel på bolag som växer snabbt där Curus varit med från början och där vi på Luminar tar bolaget vidare till högre nivåer. Nu går vi även in tillsammans med Curus i Health Integrator som kommer att förändra synen på vård på ett mycket spännande sätt.

Vi på Schibsted Growth ser stor nytta av Curus som har kompentens och möjligheten att hjälpa start ups inom e-hälsa. De har nätverket, kunskap samt medier som kan testa om konsumenter eller vårdpersonal förstår budskapet och om tjänsten konverterar till köp. Vi följer Curus olika investeringar noga då vi ser att de hittar guldkorn inom området.

Krim Talia

Ägare, 3TInvest

Adam Lindberg

Partner, Nordic Mountain Equity

Jacob Key

co-founder, Luminar Ventures

Kajsa Gatenbeck

Investment manager, Schibsted Growth

Vill du få nyheter om framtidens hälsa och vård?

Få kostnadsfritt nyhetsbrev kring digital hälsa såsom trender, forskning och investeringar.